תכנון גינות – מה צריך וכדאי לדעת

תכנון גינות – מה צריך וכדאי לדעת

מה עלי לשתול? כמה עלי לשתול? ואיפה עלי לשתול אותו? אם אתם חדשים בגינון – ואפילו אם אינכם – תכנון הגינה שלכם יכולה לפעמים להרגיש דבר מדהים.

מעוניינים לשמוע את כל מה שצריך לדעת על תכנון גינות?

להלן מספר טיפים שיעזרו לך להתחיל לתכנן ולעצב את הגן הביתי שלכם.

תנו לזה קצת מחשבה

כמו שקורה ברוב הדברים שאנו שמים עליהם דגש, כדאי לחשוב על פרויקט הגינה שלכם לפני שאתם מתחילים בהשתלות השונות בתוך הגינה. אילו זני ירקות באמת מעניינים אתכם? כמה שטח אדמה יש לגינה? (הקפידו לאפשר מרווח נאות) כמה זמן יש לכם להקדיש לעשבים שוטים, שתייה, השקיה ותחזוקת גינה אחרת? מענה על שאלות אלו יעזור לכם לפתח תוכנית גינה המתאימה לארץ ולסגנון החיים שלכם.

בין אם אתם חדשים בגינון ובין אם לא, קבעו עדיפות לגידולים שמלהיבים אתכם (או אולי מסקרנים). ואם היה לכם גן בשנה שעברה, דאגו לארגן את הגידולים שלכם גם השנה, להזיז את המיקום של כל משפחת צמחים כדי להגדיל את פוריות האדמה ואת תפוקת היבול. שקלו גם לשמור זרעים מהגינה שלכם. בעזרת מספר שיקולים נוספים תוכלו גם לתכנן להציל זרעים מהגינה שלכם .

בחרו מיקום טוב

רוב הירקות צומחים בצורה הטובה ביותר כשהם מקבלים לפחות שש שעות ביום, לכן הקפידו לשתול את הגינה שלכם במקום עשיר באור השמש. אם אותה נקודה שטופת שמש קרובה למקור מים נוח להשקיה, זה אפילו טוב יותר. זריעת הזרעים או שתילת ההשתלות ליד מקור מים, תקל על שמירת האדמה שלכם ברמת הלחות האופטימלית.

תתחילו בקטן

גדול לא תמיד אומר יותר טוב כשמדובר בתכנון גינה בסיסי. אם אתם חדש בגינון, או אם יש לך זמן מוגבל להקדיש לגינה שלך, התחייב לגודל חלקה שלא תציף אתכם ותתרכזו במבחר ירקות שאתם אוהבים לאכול. צנוניות , חסה , תרד וגזר הם רק חלק מהגידולים שלא לוקח הרבה זמן או ניסיון לייצר יבול.

שימו לב לקרקע שלכם

אין דרך להדגיש יתר על המידה את החשיבות של אדמה טובה: הגינה שלכם תצמח בצורה הטובה ביותר באדמה עשירה בחומרים מזינים, סחוטה היטב, עשבים שוטים ומשוחררת (לא דחוסה). לפני שתילה בכל אביב, קחו את הזמן להעשיר את האדמה שלכם בקומפוסט איכותי או בחומר אורגני אחר אם אתם רוצים לשפר את פוריות האדמה שלכם ואת ייצור הגן שלכם.

גדלו את מה שאתה אוהבים

מה הטעם לגדל ירקות שאינכם אוהבים לאכול? תנו לחיך שלכם להכתיב את הבחירות שלך בעת בחירת הגידולים שלכם, אך נסו להישארים פתוח לשתילת כמה ירקות חדשים בכל שנה כדי לשמור על הגינה הביתית שלכם קצת יותר מרגשת. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא שהגינה שלכם תרגיש כמו מטלה ולא מקור השראה ורגיעה.

שמור על זה פשוט

האמת היא שלא תצטרכו להשקיע הרבה בכלים לעשבים ופירוק אדמה או בדרך אחרת להכין את האדמה שלכם כמו שצריך. כלים רב-תכליתיים יכולים לעזור לכם לשמור על הגינה ללא עשבים שוטים וזה פקטור משמעותי במיוחד כאשר מדברים על עיצוב גינות שמטרתם גם לגדל ירקות או שתילת צמחים.

סגירת תפריט